SIMULATION OF ELECTRICAL DRIVE SYSTEMS USING TYPHOON HIL. A CASE STUDY: THE ELECTRIC LOCOMOTIVE.

Authors

  • Geani George LAZĂR University POLITEHNICA of Bucharest, Faculty of Electrical Engineering, Department of Electrical Machines, Materials and Drives
  • Ana Maria DUMITRESCU University POLITEHNICA of Bucharest, Faculty of Electrical Engineering, Department of Electrical Machines, Materials and Drives

DOI:

https://doi.org/10.36801/

Keywords:

hardware-in-the-loop simulation, Typhoon HIL, electric locomotive

Abstract

Simularea Hardware-in-the-loop este o metodă de simulare recunoscută în diferite domenii ale ingineriei și dezvoltatorului de produse sau inginerului de testare a produsului să reproducă comportamentul instalației testate folosind o combinație de hardware și software personalizat. Aceste simulări pot înlocui instalațiile de control în buclă cu un model software al instalației fizice și permit ca un aparat să fie investigat în mod repetat în condiții de testare înainte ca acesta să fie instalat în sistem. Componenta esențială a acestei proceduri este simulatorul în timp real care execută calculele necesare modelului simulat și oferă posibilitatea schimbului de semnale electrice și neelectrice cu alte echipamente. În această lucrare este detailat un studiu de caz pentru simularea comportamentului unui tren electric. Sunt prezentate pe scurt: elementele de bază ale simulărilor în timp real, elementele de proiectare a motoarelor unei locomotive electrice precum și rezultate bazate pe simularea în Typhoon HIL. Studiul de caz a fost ales cu scop didactic pentru a demonstra utilitatea unui astfel de simulator în cadrul laboratoarelor didactice din domeniul ingineriei electrice.

References

(1) Wei Ren, “Accuracy evaluation of power hardware-in-the-loop (PHIL) simulation”, Proceedings of the 2007 Summer Computer Simulation Conference, SCSC 2007, San Diego, California, USA, July 16- 19, 2007.

(2) Prezentarea soft-ului Typhoon HIL, disponibil în format electronic la: https://www.typhoon- hil.com/.

(3) Datele trenului Hyperion produs de firma Softronic, disponibile la: https://www.softronic.ro/locomotive-hyperion.html și respectiv https://www.softronic.ro/pdfs /catalog%20romana.pdf.

(4) Informații despre Seria de testare, disponibile la: https://www.typhoon-hil.com/products/hil- software/test-suite.

(5) Geani George Lazăr, „Sistem de acționare electrică pentru locomotive”, lucrare de licență, iulie 2019, UPB, Facultatea de Inginerie Electrică, București.

(6) Ion Piroi, Elisabeta Spunei, “Tracțiune electrică”, Editura EFTIMIE MURGU Reșița, 2013 [7] Dragoș Ovidiu Kisch, “Reglarea vectorială a mașinilor de curent alternativ”, Ed.ICPE, 1997 [8] Constantin Ilaș, “Teoria sistemelor de reglare automată”, MATRIX ROM București, 2001.

Published

31.05.2024

Issue

Section

APME - general

How to Cite

SIMULATION OF ELECTRICAL DRIVE SYSTEMS USING TYPHOON HIL. A CASE STUDY: THE ELECTRIC LOCOMOTIVE. (2024). ELECTRICAL MACHINES, MATERIALS AND DRIVES — PRESENT AND TRENDS, 15(1), 101-110. https://doi.org/10.36801/