MODELAREA ÎN MATLAB/SIMULINK A FUNCȚIONĂRII UNUI VEHICUL ELECTRIC ÎN DIFERITE CICLURI DE ACȚIONARE
DOI:
https://doi.org/10.36801/Cuvinte cheie:
VEHICUL ELECTRIC, CICLURI DE ACȚIONARE, MODELARERezumat
Prin lucrarea prezentă, se dorește îmbunătățirea metodelor de proiectare dinamică a autovehiculelor electrice, prin crearea unor modele de simulare în Simulink. Modelele sunt reprezentate prin scheme de simulare care sunt constituite din blocuri de operatori matematici, interconectați pe baza formulelor de calcul matematic. Mărimile de intrare inițiale, specificate în tabelul 1, pot fi modificate ușor, oferind posibilitatea obținerii mai multor modele pentru diferite idei de proiectare. Rezultatele simulărilor sunt materializate în diagrame grafice și oferă date în timp virtual despre viteza vehiculului, accelerația, cuplul motor, puterea la roți, energia consumată și distanța parcursă. În prima schemă de simulare, variabila de intrare o reprezintă un generator de cupluri motor, cu valori cuprinse între 0-132 Nm. În a 2-a schemă de simulare, variabila de intrare este viteza, conform scenariului ciclului urban ECE-15.
Referințe
(1) Robert Pietracho, Leszec Kasprzyk, Damian Burzynski, Institute of Electrical Engineering and Electronics Poznan University of Technology, Poznan, Poland, 2019 – Electrical propulsion systems in vehicles – an overview of solutions;
(2) Anuja R. Jadhav ME (Embedded & VLSI) Department of Electronics & Telecommunication G. H. Raisoni Institute of Engineering and Technology, Pune, India, 2017 - Drive cycle analysis for an electric vehicle using MATLAB;
(3) Stefan Tabacu, Ion Tabacu, Tiberiu Macarie, Elena Neagu, Editura Universității din Pitești, 2004 - Dinamica autovehiculelor - Îndrumar de proiectare;
(4) Bettes, William H – The aerodynamic drag of road vehicles, 1982 – Past, Present, and Future, Engineering and science;
(5) Ma Xianmin, Department of Automation, Xi'an University of Science and Technology, Xi'an, Shaanxi, China, 2002 – Propulsion System Control and Simulation of Electric Vehicle in Matlab Software Environment;
(6) https://www.mazda.ro/wltp/;
(7) https://dieselnet.com/standards/cycles/wltp.php#hev;
(8)] https://www.mlelectronics.be/doc_downloads/hybride_voertuigen/specifications.pdf.
(9) James Larminie, Oxford Brookes University, Oxford, UK, John Lowry, Acenti Designs Ltd., UK, 2003 - Electric Vehicle Technology Explained;
(10) Juan Dixon, Alberto Zúñiga, Angel Abusleme and Daniel Soto, Department of Electrical Engineering, Pontificia Universidad Católica de Chile, 2010 - Battery Powered Electric Car, Using Photovoltaic Cells Assistance;
(11) M. A. Spina, R. J. de la Vega, S. R. Rossi, G. Santillán, R. C. Leegstra, C. Verucchi, F. A. Gachen, R. E. Romero, G. G. Acosta, Department of Electro-Mechanical Engineering, Faculty of Engineering, Universidad Nacional del Centro de la Provincia de Buenos Aires, Olavarría, B7400JWI, Argentine, 2012 - Some Issues on the Design of a Solar Vehicle Based on Hybrid Energy System.
Publicat
Număr
Secțiune
Licență
Copyright (c) 2022 ACTUALITĂŢI ŞI PERSPECTIVE ÎN DOMENIUL MAŞINILOR ELECTRICE
TAceastă lucrare este licențiată în temeiul Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.