PLATFORMĂ DIDACTICĂ PENTRU SOLUȚII MULTI-MOTOR
Cuvinte cheie:MULTI-MOTOR SOLUTIONS, DIDACTICAL PLATFORM
Pentru sistemele de propulsie ale vehiculelor electrice, multe activități sunt efectuate folosind simularea diferitelor componente și subsisteme, iar procesul de cercetare și predare utilizează cu succes diferite instrumente. În acest fel, sunt evitate elementele fizice costisitoare, iar configurațiile multiple ar putea fi studiate, înainte de a trece la pasul următor. Pentru a valorifica rezultatele virtuale, este necesar un test fizic, chiar dacă este efectuat la scară redusă. Această lucrare prezintă o platformă didactică pentru soluții multi-motoare pe vehicule electrice, platformă care poate servi și pentru activități de cercetare legate de analiza și controlul motoarelor electrice cu cel puțin două motoare.
(1) M. A. Hannan, F. A. Azidin, A. Mohamed, M. N. Uddin, "Test bench model and algorithms for multi-sources light electric vehicle energy management system," 2015 IEEE Industry Applications Society Annual Meeting, 2015, pp. 1-8.
(2) P. Fajri, S. Lee, V. A. K. Prabhala, M. Ferdowsi, "Modeling and Integration of Electric Vehicle Regenerative and Friction Braking for Motor/Dynamometer Test Bench Emulation," in IEEE Transactions on Vehicular Technology, vol. 65, no. 6, pp. 4264-4273, June 2016.
(3) P. Fajri, V. A. K. Prabhala, N. Lotfi, M. Ferdowsi, P. Shamsi, "Emulating electric vehicle regenerative and friction braking effect using a Hardware-in-the-Loop (HIL) motor/dynamometer test bench," IECON 2014 - 40th Annual Conference of the IEEE Industrial Electronics Society, 2014, pp. 2997-3003.
(4) A. Popov, M. Tybel, M. Schugt, "Power hardware-in-the-loop test bench for tests and verification of EV and EVSE charging systems," 2014 IEEE International Electric Vehicle Conference (IEVC), 2014, pp. 1-8.
(5) P. Mindl, P. Mňuk, Z. Čeřovský, T. Haubert, "HIL system for EV drives testing," 2017 19th International Conference on Electrical Drives and Power Electronics (EDPE), 2017, pp. 200-204.
Test bench – integral powertrain
(6) M. Silva, A. P. Goncalves, J. Marques, J. Sousa, U. Nunes, "Modelling an Electric Vehicle Powertrain on Bench," 2014 IEEE Vehicle Power and Propulsion Conference (VPPC), 2014, pp. 1-6.
(7) P. M. Fonte, P. Almeida, R. Luis, R. Pereira, M. Chaves, "Powertrain Test Bench System," 2019 Electric Vehicles International Conference (EV), 2019, pp. 1-5.
(8) R. M. Schupbach, J. C. Balda, "A versatile laboratory test bench for developing powertrains of electric vehicles," Proceedings IEEE 56th Vehicular Technology Conference, 2002, pp. 1666-1670 vol.3.
(9) P. Pedret, G. Bayona, J. Webb, C. Moure, S. Boltshauser, "Control systems for high-performance electric cars," 2013 World Electric Vehicle Symposium and Exhibition (EVS27), 2013, pp. 1-7.
(10) M. Bendjedia, A. Berthon, F. Gustin, J. M. Morelle, G. Coquery, "Test bench for converters reliability studies for EV and HEV electrical vehicle applications," 2009 13th European Conference on Power Electronics and Applications, 2009, pp. 1-13.
(11) A. A. Moreira, Á. H. Braga, M. A. de Menezes, E. G. A. Estevam, Z. M. A. Peixoto, "A modified boost converter applied to the programmable test bench for Electric Vehicles' load simulation," 2015 IEEE 13th Brazilian Power Electronics Conference and 1st Southern Power Electronics Conference (COBEP/SPEC), 2015, pp. 1-6.
(12) Li Wen, Zhang Chengning, Song Qiang, "Dual-test bench for high-power traction motor propulsion system on EV," 2008 IEEE Vehicle Power and Propulsion Conference, 2008, pp. 1-6.
(13) S. B. Pawar, M. M. Lokhande, B. H. Kumar, "Design of Dynamic Load for Test Bench Setup of Electric Vehicle Applications," 2018 3rd International Conference for Convergence in Technology (I2CT), 2018, pp. 1-5.
(14) W. Zhao, Q. Song, W. Liu, M. Ahmad, Y. Li, "Distributed Electric Powertrain Test Bench With Dynamic Load Controlled by Neuron PI Speed-Tracking Method," in IEEE Transactions on Transportation Electrification, vol. 5, no. 2, pp. 433-443, June 2019.
(15) Liu Jun, Wang Li-fang, Yang Jian, Liu Gui-dong, "Research of a novel flexible load for electric vehicle test bench," 2010 International Conference on Computer and Communication Technologies in Agriculture Engineering, 2010, pp. 223-226.
(16) P. Mindl, P. Mňuk, Z. Čřfovský, T. Haubert, "EV drives testing and measurement system," 2015 International Conference on Electrical Drives and Power Electronics (EDPE), 2015, pp. 328-332.
(17) D. Park, L. Yang, N. Kim, "Validation for Ioniq EV via Chassis Dynamometer Test," 2019 IEEE Vehicle Power and Propulsion Conference (VPPC), 2019, pp. 1-3.
(18) M. Takeda, N. Motoi, G. Guidi, Y. Tsuruta, A. Kawamura, "Driving range extension by series chopper power train of EV with optimized dc voltage profile," IECON 2012 - 38th Annual Conference on IEEE Industrial Electronics Society, 2012, pp. 2936-2941.
(19) H. Fujimoto, S. Harada, Y. Goto, D. Kawano, K. Sato, Y. Matsuo, "Field and bench test evaluation of range extension control system for electric vehicles based on front and rear driving-braking force distributions," 2014 International Power Electronics Conference (IPEC-Hiroshima 2014 - ECCE ASIA), 2014, pp. 1671-1678.
(20) L. Popescu, "Electromobility topics entering a new decade", in Electrical Machines, Materials and Drives Present and Trends, 2020 – APME / SME’XVI, ISSN / ISSN-L: 1843-5912.
(21) L. Popescu, L. Dumitran, A. Stanescu, "Multi-motor solutions for electric vehicles," 2021 International Conference on Applied and Theoretical Electricity (ICATE), 2021, pp. 1-6.
(22) L. Popescu, L. Melcescu, L. Dumitran, A. Crăciunescu, " Analysis of the influence of wheel torque distribution on energy efficiency in the case of an electric vehicle with two motors", 1st Internatıonal Conference on Applıed Engıneerıng and Natural Scıences (ICAENS), 2021, in Proceeding Book.
(23) L. Popescu, L. Melcescu, L. Dumitran, A. Crăciunescu, A. Stanescu, "Control analysis of a bi-motor electric traction system for energy and performance optimization", International Scientific Conference on Communications, Information, Electronic, and Energy Systems (CIEES), 2021, in press for AIP Conference Proceedings.