DIMENSIONAREA SISTEMULUI DE PROPULSIE AL UNUI VEHICUL ELECTRIC. STUDIU DE CAZ
DOI:
https://doi.org/10.36801/Cuvinte cheie:
VEHICUL ELECTRIC, SISTEM DE PROPULSIE, DIMENSIONARERezumat
Această lucrare își propune să prezinte modele matematice concrete, transpuse în scheme de simulare, pentru calculul forțelor care acționează asupra unui automobil la interacțiunea acestuia cu calea de rulare și atmosfera, pentru a putea dimensiona corect motorul electric și acumulatorii unui automobil electric. Pentru calculul acestor forțe s-a întocmit un tabel cu valori predefinite cum ar fi masa vehiculului, coeficientul de rezistență la rulare, raportul de angrenare, raza roții, și s-au utilizat aceste date pe tot parcursul lucrării. În a 2-a secțiune a lucrării s-au determinat valorile forțelor de rezistență care se opun înaintării vehiculului și forța de tracțiune necesară învingerii acestor forțe rezistive. Modelul matematic de calcul a fost compilat în Matlab și s-au obținut graficele din figurile 3-9.
Referințe
(1) Ma Xianmin, Department of Automation, Xi'an University of Science and Technology, Xi'an, Shaanxi, China, 2002 – Propulsion System Control and Simulation of Electric Vehicles in Matlab Software Environment;
(2) Md. Junaid Akhtar, R.K Behera, S.K. Parida, Department of Electrical Engineering, Indian Institute of Technology, Patna, India, 2015 – Propulsion System Design of Electric Vehicle;
(3) Stefan Tabacu, Ion Tabacu, Tiberiu Macarie, Elena Neagu, Editura Universității din Pitești, 2004 - Dinamica autovehiculelor - Îndrumar de proiectare;
(4) Bettes, William H – The aerodynamic drag of road vehicles, 1982 – Past, Present, and Future, Engineering and science;
(5) Robert Pietracho, Leszec Kasprzyk, Damian Burzynski, Institute of Electrical Engineering and Electronics Poznan University of Technology, Poznan, Poland, 2019 – Electrical propulsion systems in vehicles – an overview of solutions;
(6) Mario Porru, Alessandro Serpi, Andrea Floris, Alfonso Damiano, Department of Electrical and Electronic Engineering, University of Cagliari, Cagliari, Italy, 2016 – Modelling and Real-Time Simulations of Electric Propulsion Systems;
(7) James Larminie, Oxford Brookes University, Oxford, UK, John Lowry, Acenti Designs Ltd., UK, 2003 - Electric Vehicle Technology Explained;
(8) Juan Dixon, Alberto Zúñiga, Angel Abusleme and Daniel Soto, Department of Electrical Engineering, Pontificia Universidad Católica de Chile, 2010 - Battery Powered Electric Car, Using Photovoltaic Cells Assistance;
(9) M. A. Spina, R. J. de la Vega, S. R. Rossi, G. Santillán, R. C. Leegstra, C. Verucchi, F. A. Gachen, R. E. Romero, G. G. Acosta, Department of Electro-Mechanical Engineering, Faculty of Engineering, Universidad Nacional del Centro de la Provincia de Buenos Aires, Olavarría, B7400JWI, Argentine, 2012 - Some Issues on the Design of a Solar Vehicle Based on Hybrid Energy System;
(10) Seref Soylu, Janeza Trdine 9, 51000 Rijeka, Croatia, 2011: Electric vehicles – modeling and simulations.
Descărcări
Publicat
Număr
Secțiune
Licență
Copyright (c) 2020 ACTUALITĂŢI ŞI PERSPECTIVE ÎN DOMENIUL MAŞINILOR ELECTRICE

TAceastă lucrare este licențiată în temeiul Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.