SOLUȚII PRIVIND ANALIZA PE MODELE EXPERIMENTALE LA SCARA REDUSĂ A FUNCȚIONĂRII UNUI MOTOR ELECTRIC DE TRACȚIUNE

Autori

  • LEONARD MELCESCU National University of Science and Technology Politehnica Bucharest, Romania

DOI:

https://doi.org/10.36801/

Cuvinte cheie:

Vehicule electrice, Motoare electrice de tracţiune, Acţionări electrice

Rezumat

Lucrarea prezintă un studiu legat de identificarea datelor de proiectare ale unor modele experimentale la scară redusă pentru un motor electric destinat utilizării în sistemul de tracțiune al unui automobil. Într-o prima etapă este descrisă o procedură de determinare a cerințelor și caracteristicilor unui motorul electric de tracțiune pe baza specificaților caroseriei, a unei diagrame de drum standardizate și a prescripțiilor tehnice legate de construcția drumurilor publice. Considerând particularitățile sarcinii motorului electric în aplicațiile de tracțiune se prezintă configurația unui stand de testare în condiții de laborator. Se propun două modele experimentale având puterea redusă la scara 1:10, care permit analiza cu costuri reduse a funcționarii motorului real la cuplu maxim, respectiv la turație maximă. Se prezintă o variantă redusă la scara a standului de testare care permite utilizarea aceluiași sistem de încărcare pentru încercările celor două modele experimentale.

Referințe

(1) Ehsani, M., Gao, Y., Gay, S.E., & Emadi, A., Modern Electric, Hybrid Electric, and Fuel Cell Vehicles: Fundamentals, Theory, and Design (2st ed.), CRC Press, 2017, ISBN:1420054007, 9781420054002.

(2) F. Graffeo, S. Ferrari, S. Rubino, S. Vaschetto and G. Pellegrino, "A Scaling Procedure for Electrically-Excited Synchronous Machines Utilizing Flux and Loss Maps," 2024 International Conference on Electrical Machines (ICEM), Torino, Italy, 2024, pp. 1-8, doi: 10.1109/ICEM60801.2024.10700365.

(3) P. E. Babu, S. Kumaravel and S. Ashok, "A laboratory scale energy recovery system for under loaded electric motor used in hybrid electric vehicles," 2017 International Conference on Technological Advancements in Power and Energy ( TAP Energy), Kollam, India, 2017, pp. 1-5, doi: 10.1109/TAPENERGY.2017.8397371.

(4) A. Credo, M. Villani, G. Fabri and M. Popescu, "Adoption of the Synchronous Reluctance Motor in Electric Vehicles: A Focus on the Flux Weakening Capability," in IEEE Transactions on Transportation Electrification, vol. 9, no. 1, pp. 805-818, March 2023, doi: 10.1109/TTE.2022.3204435.

(5) https://www.automobile-catalog.com/auta_details1.php#gsc.tab=0;

(6) ***, Proiectarea, construirea și modernizarea drumurilor | Normă tehnică, Ministerul Transporturilor, Ordin 1296/2017;

(7) ***, ABB catalog Low voltage process performance cast iron motors 400 V 50 Hz, 460 V 60, H9AKK105944 EN 02-2024 | ABB IEC LV MOTORS, new.abb.com/motors-generators ;

(8) ***, ABB drives - Technical guide book, 2016, 3AFE64514482 REV I 16.2.2016, www.abb.com;

(9) ***https://www.apexdyna.com/download/catalog/AD-ADR-ADS-Eng.pdf.

Descărcări

Publicat

07.02.2025

Număr

Secțiune

VEHICULE ELECTRICE

Cum cităm

SOLUȚII PRIVIND ANALIZA PE MODELE EXPERIMENTALE LA SCARA REDUSĂ A FUNCȚIONĂRII UNUI MOTOR ELECTRIC DE TRACȚIUNE. (2025). ACTUALITĂŢI ŞI PERSPECTIVE ÎN DOMENIUL MAŞINILOR ELECTRICE, 2024(1), 57-66. https://doi.org/10.36801/